„Legendinės moterys“ – tai nauja, pianistės Guodos Gedvilaitės, romantinė – impresionistinė programa, kurią įkvėpė prancūzės Mel Bonis (Mélanie Domange) fortepijoninės pjesės. Kompozitorę kurti apie legendines moteris įkvėpė mitiniai moterų paveikslai, graikų mitologijos būtybė Omphale, biblijinė moteris Salomé arba Shakespeare’o dramų moterys Ophélie, Desdémona. Melisandos muzikinis paveikslas atsirado, įkvėptas belgų rašytojo-simbolisto Maeterlinck’o dramos „Pelléas et Mélisande“.
Jaunutė Lili Boulanger (Marie-Juliette Olga Boulanger) buvo pirmoji moteris, būdama vos 20 iškovojusi didįjį prancūzų kompozitorių apdovanojimą „Prix de Rome“, ir taip, per vieną naktį, tapusi žinoma visame pasaulyje. Lili Boulanger buvo lemta gyventi tik 25 metus.
Vokiečių kompozitorės Claros Schumann muzikai pianistė G.Gedvilaitė skiria daug vietos savo programose. Šios kompozitorės gyvenimas ir kūryba įkvepia dirbti, ieškoti, tobulėti, kovoti ir nepasiduoti, besąlygiškai mylėti šeimą ir muziką.
Originali gimtadienio dovana Guodai Gedvilaitei: kompozitorė Loreta Narvilaitė parašė kūrinį „Garsas prabyla į tylą“. Opusas parašytas pianistės vardo inicialų tonacijoje – G – ir prasideda liaudies dainos „Anoj pusėj Nemuno“ melodija. Pasak kompozitorės, nors Guoda užaugo prie Nemuno, jai ji gyvena „anoj pusėj“.
Programoje:
Clara Schumann (1819-1896)
Caprice „Souvenir de Vienne“ Op. 9 (1837)
(dedikuota Vienos publikai)
Variacijos Op.20 Robert’o Schumann’o tema (1853)
jam dedikuota
Loreta Narvilaitė (g.1960)
Balsas prabyla į tylą (2020)
dedikuota Guodai Gedvilaitei
Clara Schumann
Scherzo c-Moll Op. 14 (1842)
Trys Romansai Op. 21 (1853 und 1855)
dedikuota Johannes Brahms
PERTRAUKA
Lili Boulanger (1893-1918)
Trois Morceaux pour Piano (1914)
D’un Vieux Jardin
D’un Jardin Clair
Cortège
Thème et Variations (1915)
Mel Bonis (1858-1937)
„Femmes de Légende“
Phoebé (1909)
Viviane (1909)
Omphale (1910)
Desdémona (1913)
Ophélie (1909)
Mélisande (1922)
Salomé (1909)
Paklausyti:
https://youtu.be/8xJujrOz4FU
Dalintis nuoroda el. paštu